Hyvästä palvelusta

Mondayna 23. Juneta 2008

Hyvää palvelua, kiitos!

Kiitos Lahden Benettonin myyjille hyvästä ja ystävällisestä palvelusta. Yksivuotiaan lapsen kanssa ostoksilla olo on haasteellista, benettonissa saimme kuitenkin ammattimaista apua vaateostoksiin, laastaria verta vuotavaan polveen... ja leikkiseuraa lapselle kun äiti penkoi alennuskoreja.

Nykypäivänä yritys voi erottua nimenomaan hyvän palvelunsa ansiosta. Tavaraa ja palveluja on tarjolla hurjasti, tärkeää on se, miten tuottteitaan kauppaa. Myyntityön ei pitäisi olla pelkkää rahastusta, vaan asiakkaan tarpeeseen vastaamista.

Myyjä on palveluammatissa. Jos myyjä ei tiedä jotain, se kannattaa tunnustaa. Mututietoa ei kannata panna kiertämään. Jos myyjä tietää, tietojaan ei kannata pantata. Jos työnteko pännii, kannattaa muistaa ettei se ole asiakkaan syy. Jos haluaisi olla toisella alalla tai on mielestään alipalkattu, ei kannata kostaa asiakkaalle. Hyvä palvelu on liikkeen paras mainos, tyytyväinen asiakas tulee varmasti toistekin ja kehuu vielä saamaansa palvelua lähipiirissäänkin. Homma toimii tietysti myös toisinkinpäin, huonon palvelun paikkaan ei tee mieli mennä uudestaan – vastaavia tuotteita löytyy varmasti muistakin yrityksistä.

Lisää iloista ilmettä ja palveluhenkisyyttä myyntityöhön! Ei lahdessakaan liikaa hyvän palvelun paikkoja vielä ole. Joskus jossakin on tullut jopa tunne, että häiritsee myyjiä läsnäolollaan... Hyvän palvelun tarjoaminen on sitä paitsi paras tapa varmistaa myös työpaikkojen säilyvyys, hyvän palvelun paikat kun tuppaavat jäävän henkiin kiristyvässäkin kilpailutilanteessa. Kuluttajana meidän tulisi vaatia rohkeammin hyvää ja ystävällistä palvelua, palautetta kannattaa antaa silloin, kun sille on paikka.